Cand esti bloodFluencer in cadrul proiectului N-avem Sange! trebuie, printre altele, sa cauti metode prin care-i convingi pe altii sa doneze. Paul Varga, in prima faza, a apelat la cea mai la indemana metoda, aplicabila cunoscutilor: argumentarea. Ca nu doare, face bine fizic si psihic, ajuta oamenii si te face parte din solutie (problema fiind deficitul major de sange cu care se confrunta Romania).
Dupa etapa word-of-mouth-ului, Paul a adus promovarea donarii de sange in randul clientilor lui. In cadrul unui business ce ofera experiente de hiking si trekking prin muntii din Romania, Paul a integrat un incentive sub forma de reduceri – sperand astfel ca, odata ce descopera experienta, oamenii vor dona si a doua, a treia, a patra oara, pana cand procentul de donatori va depasi media europeana de 4%.
Factorul declansator si proiectul N-avem Sange!
“De problema, de modalitatea de donare si de beneficiile ei stiam de mult. Insa, pentru o perioada, s-a intamplat acel lucru cand toti stim ce se intampla in jurul nostru, dar nimeni nu reactioneaza. Majoritatea ne limitam la zona de confort. La cateva zile dupa un maraton montan, cu o stare psihica excelenta, m-am trezit intr-o dimineata si am mers direct la centrul de transfuzii. Totul a fost foarte simplu, asa cum este de obicei.”
N-avem SANGE este un program national de stimulare a donarii voluntare de sange. Partenerii din acest program sunt, pana in acest moment, Institutul National de Hematologie Transfuzionala, Crucea Rosie Romana, Fundatia Universitara AISTEDA, MACROMEX, Smith&Smith, IQads, Universal Solution, Getica OOH, Radio Romania, Itsy Bitsy, Fundatia Donatorilor Benevoli de Sange, Smart Society si Motion Vision Communication, care se ocupa si de strategia de comunicare.
In Bucuresti, proiectul este sustinut din Decembrie 2017 si de Primaria Capitalei, prin Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, care pune la dispozitie spatii de afisaj in spitale, licee, teatre si mijloace de transport in comun.
Sursa: iqads